Sunday, November 30, 2008

Efektif dan selamat

FORTINET nama yang tidak asing lagi sebagai pembekal penyelesaian pengurusan ancaman bersepadu (UTM) telah berusaha untuk memantapkan lagi servis dan perkhidmatannya ke seluruh dunia menerusi kerjasama dengan syarikat Dimensions Data.

Hasil kerjasama global itu, Fortinet melantik serta mengiktiraf Dimensions Data sebagai organisasi yang bertauliah bagi menguruskan rangkaian keselamatan Fortinet di seluruh dunia.

Ini termasuk urusan seperti pengintegrasian, pemasangan, dan pemberian khidmat nasihat turut dijalankan oleh Dimension Data untuk pelanggan Fortinet pada masa akan datang.

Ini kerana, Dimension Data yang diyakini berkebolehan dan berkemampuan untuk menguruskan rangkaian dengan efisien dipercayai mampu membantu pelanggan untuk menjimatkan kos secara efektif sekali gus menawarkan tahap infrastruktur yang lebih selamat.

Melalui perjanjian tersebut, Dimensions Data kini dipertanggungjawabkan untuk beroperasi di 47 negara dari lima benua berlainan di seluruh dunia.

Berdasarkan maklumat yang dikeluarkan oleh IDC sebuah firma penganalisis pasaran IT, pasaran UTM mencatatkan sebanyak RM3.8 bilion tahun lepas dan dijangka meningkat sebanyak 26 peratus setiap tahun antara 2007 dan 2011.

Ini menunjukkan segmen UTM mempunyai peningkatan yang paling pantas jika dibandingkan dengan segmen pasaran yang lain.

Dalam pada itu, menurut Presiden Fortinet, Ken Xie, melalui kerjasama tersebut, diyakini pelanggan di seluruh dunia akan lebih berkeyakinan untuk menggunakan rangkaian infrastruktur yang ditawarkan syarikatnya.

0 comments: