Wednesday, November 12, 2008

Peranti WiMAX dari Motorola


CAPAIAN perkhidmatan Internet di rumah sememangnya diperlukan untuk melaksanakan tugasan harian atau bersosial secara maya.

Bagi merealisasikan tujuan itu, kebanyakan kediaman kini sudah dilengkapi dengan capaian aplikasi berkenaan.

Tidak mahu ketinggalan dalam kemajuan tersebut, syarikat pembangunan teknologi komunikasi, Motorola baru-baru ini telah memperkenalkan penyelesaian sambungan Saling Kebolehoperasian Seluruh Dunia bagi Akses Gelombang Mikro (WiMAX) berkelajuan tinggi.

Motorola WiMAX CPEi siri 300 untuk komputer peribadi menawarkan pengguna sambungan Internet tanpa wayar yang cepat, mudah, tidak memerlukan konfigurasi serta tiada campur tangan operator.

Mengambil inspirasi daripada daripada kejayaan CPEi siri 200, model tersebut dilengkapi dengan Internet Protokol Suara (VoIP) melalui dua port RJ11 untuk sambungan kepada talian telefon.

Produk tersebut diperkenalkan oleh Motorola sempena Pameran dan Persidangan My Broadband 2008, baru-baru ini. .

CPEi 300 boleh digunakan untuk sambungan perkhidmatan Internet dan juga komunikasi suara secara serentak.

Ia turut membenarkan pengguna melaksanakan perkhidmatan pertukaran data dan suara dalam satu pakej yang sama.

CPEi 300 mempunyai kelebihan berfungsi secara plug-and-play yang mampu mengesan liputan secara automatik untuk melaksanakan proses sambungan.

Dengan prestasi kelas radio, liputan rangkaian pada model tersebut bergantung kepada kuasa dan sensitiviti antena menerima isyarat daripada penghantar.

Dengan gabungan multi antena juga, ia menawarkan penyelesaian liputan terbaik dalam kelasnya.

Bagi tujuan keselamatan pula, ia disokong oleh perlindungan protokol bagi melindungi pengguna daripada sebarang ancaman.

Sementara itu, Motorola turut memperkenalkan penyelesaian WiMAX jalur lebar tanpa wayar untuk sambungan mobiliti yang lebih fleksibel.

Kad PCCw 100 mudah untuk diaplikasikan kerana ia sesuai untuk semua sistem operasi seperti Windows XP, SP2 dan Vista.

Kelebihan pada PCCw 100 adalah ia mempunyai rangkaian liputan yang luas dan sensitif tetapi menggunakan kuasa yang rendah.

0 comments: