Thursday, December 4, 2008

Microsoft-Dell pengalaman baru pengguna


Pengguna yang gemarkan perkembangan teknologi terkini tentu saja suka mencuba sebelum memilih untuk membeli.

Justeru dua syarikat tekonologi terkemuka global, Microsoft Malaysia dan Dell melancarkan pembukaan Microsoft-Dell Retail Experience Store yang pertama di Asia.

Terletak di Kompleks Beli-belah Mid Valley Megamall merupakan kedai konsep pertama bagi Dell di rantau ini di mana pelanggan berpeluang menikmati pengalaman membiasakan diri dengan produk Dell.

Butik seluas 1.200 kaki persegi ini akan mempamerkan desktop dan komputer riba terbaru Dell dengan perisian tulen Microsoft secara eksklusif.

Di sana pelanggan ditawarkan dengan pelbagai produk Dell yang menggunakan Windows Vista dan Microsoft Office.

Tidak hanya sebagai saluran pengedaran terus, kedai konsep ini juga menawarkan sokongan selepas belian, seminar mini dan penjualan bina untuk jual bagi memenuhi pelbagai pilihan pengguna.

Pengarah, Kumpulan Pelanggan Windows, Microsoft Malaysia, KT Ng berkata, pihaknya mempunyai pelbagai peringkat kemudahan dengan pelanggan.

"Kedai konsep kami akan memberikan khidmat nasihat kepada pelajar, suri rumah, peminat permainan komputer dan perniaga kecil.

"Kami mahu menyediakan tempat di mana pelanggan dapat menggunakan produk kami menerusi Experience Zone," katanya semasa majlis pelancaran Retail Experience Store di Kuala Lumpur baru-baru ini.

Ng berkata, di sana pelanggan boleh meningkatkan perisian atau membeli yang baru atau permainan komputer kerana terdapat kumpulan Microsoft dan Dell yang akan membantu mereka membuat keputusan.

"Semua ini adalah mengenai gaya hidup digital di hujung jari anda," katanya.

Sementara Pengurus Kanan Pemasaran Pelanggan ASEAN Dell, Ivan Omar berkata, Malaysia adalah pelanggan yang penting berdasarkan kepada pertumbuhan perniagaan di Asia.

"Pelanggan Malaysia mempunyai pengetahuan IT yang tinggi dan kami percaya dengan berkongsi dengan syarikat perisian terkemuka dunia serta memilih lokasi yang strategik, kami boleh menawarkan pengalaman unik kepada pelanggan di sini," katanya.

Perkongsian antara kedua-dua, Microsoft dan Dell akan membantu kemasukan Dell ke negara ini selain meningkatkan pasaran Vista dan Microsoft Office.


0 comments: