Saturday, January 17, 2009


Windows Live generasi baru kini semakin meriah dengan pelbagai pengalaman baru seperti perkongsian gambar, e-mel, mesej segera dan banyak lagi.

Ciri-ciri ini termasuk

- Ciri sosial yang membenarkan pengguna mengakses Windows Live SkyDrive bagi penyimpanan atas talian 25GB.

- Windows Live Messenger yang lebih bersifat peribadi dengan perkongsian gambar lebih mudah dengan drag and drop dalam tingkap perbualan.

- Window Live Hotmail membawa perubahan kepada pengguna dengan mengumpulkan pelbagai akaun e-mel, meningkatkan penyimpanan dan memudahkan berkongsi kalendar dengan yang lain dan menggunakan kalendar dengan Microsoft Outlook.

- Windows Live Group untuk satu kumpulan berbual dalam talian termasuk berkongsi kalendar, alamat e-mel dan mesej segera.

Selain itu Windows Live juga telah menjadi lebih tempatan.

Semua Window Live dan MSN termasuk Messenger, Hotmail dan Spaces sekarang telah mempunyai keupayaan bahasa tempatan dengan menawarkan pengguna peluang untuk Menjelajah, Komunikasi dan Berkongsi dalam bahasa yang mudah difahami dan selesa.

Selain Bahasa Malaysia, Windows Live juga menyediakan keupayaan bahasa tempatan dalam 48 bahasa termasuk Bahasa Indonesia, Thailand dan Vietnam.


0 comments: