Thursday, May 28, 2009

Print Thread Photoshop SpeedUp - Melajukan Adobe Photoshop

Adobe Photoshop SpeedUp ialah perisian untuk mengurangkan masa muat (load) Adobe Photoshop dengan mematikan plug-ins yang tidak diperlukan. Terdapat beberapa pilihan seperti: memuatkan fon, memuatkan preset, dan juga jumlah penggunaan memori. Anda juga boleh mengembalikan aturan lama pada bila-bila masa. Perisian Adobe Photoshop SpeedUp adalah percuma (freeware), serasi Adobe Photoshop versi 3 dan ke atas.

Klik Disini Untuk MuatTurun

Ulasan:
Peralatan kecil ini amat mudah untuk digunakan. Buka fail yang telah dimuat turun (tidak perlu install!) dan klik butang "Optimize" dan... Selesai! Anda juga boleh mengembalikan aturan lama dengan mengklik pada butang "Restore".

Keputusannya? Saya telah mencuba program ini menggunakan sistem P41.7GHz, 352MB RAM. Jika tidak dioptimum, ia mengambil masa 25 saat bagi Adobe Photoshop untuk selesai dimuatkan ke dalam memori. Selepas dioptimumkan, ia mengambil masa hanya 7 saat sahaja! Laju bukan?

Tetapi, optima itu adalah pada tahap MAKSIMUM. Anda mungkin tidak akan mendapat keputusan yang lebih rendah dari itu kerana kebanyakan plug-ins telah pun dimatikan. Pilihan terbaik ialah dengan hanya memilih plug-ins yang tidak/jarang anda gunakan pada Photoshop.

Pendapat:
Sesuai digunakan untuk pengguna Photoshop yang berpengalaman kerana mereka lebih mengetahui plug-ins yang manakah yang perlu dan mana yang tidak perlu.

0 comments: