Wednesday, December 17, 2008

Keunggulan REGZA menakjubkan


MENYAMBUNG kecemerlangan prestasi televisyen berskrin LCD REGZA, syarikat pengeluar perkakas elektrik terkenal, Toshiba Sales and Services Sdn. Bhd. baru-baru ini telah tampil dengan model terkini RV500 dan AV550.

Melalui pengenalan tersebut, RV500 didatangkan dengan resolusi berdefinisi tinggi (HD) manakala AV5500 pula dilengkapi dengan fungsi HD Siap Sedia.

Keunggulan teknologi untuk kedua-dua model tersebut dilengkapkan lagi dengan kombinasi teknologi Power Meta Brain yang terkenal dengan keupayaannya menghasilkan gambar nyata, bersih, jelas, licin dan asli.

Menggunakan pemprosesan 10 bit, siri RV500 mempunyai kelebihan 1,080p dengan jaminan mutu dan impak gambar yang cemerlang.

Penjanaan sistem pemprosesan 10 bit tersebut mampu menghasilkan lebih satu bilion warna bagi setiap peringkat bermula dari input sehinggalah ke output di samping memaparkan peralihan warna yang lebih lancar.

Dari segi rekaannya, model berkenaan menampilkan bingkai baru yang rapi dengan sentuhan perak menyerlahkan lagi gaya kontemporari sesebuah kediaman.

Selain itu, menerusi teknologi Sensor Cahaya Sekitar Pintar pula, model berkenaan berupaya bertindakbalas mengikut keadaan pencahayaan di dalam sebuah bilik serta fungsi penyelarasan kontras untuk paparan mutu gambar yang optimum.

Kawalan keseluruhan sistem televisyen juga akan menjadi mudah melalui aplikasi Antaramuka Multimedia Berdefinisi Tinggi (HDMITM) yang boleh menerima isyarat digital secara terus.

Oleh itu, penonton dapat menikmati video dan audio daripada sumber digital seperti alat pemain DVD, permainan video atau komputer dengan kualiti yang lebih baik.

Untuk tujuan itu, penonton hanya perlu mengawal sistem tersebut secara lebih mudah menerusi alat kawalan jauh REGZA.

Bagi siri AV550 pula, peralihan pada warna hitamnya adalah lebih halus dan terperinci melalui penyelarasan analisis kecerahan pada bahagian yang gelap di dalam gambar.

Dari segi pengurusan warna, kedua-dua model berkenaan membolehkan pengguna mengawal rona dan kecerahan warna untuk paparan yang lebih hebat.

Tidak meninggalkan tanggungjawab terhadap alam sekitar, REGZA siri RV500 dan AV550 dibangunkan dengan penjimatan tenaga sehingga 25 peratus serta dibina dengan bahan yang lebih ringan.

Untuk maklumat lanjut, pengguna boleh melayari laman web www.toshiba.com.my.


1 comments:

Unknown said...

mari tukar links
saya sudah masukkan blog anda dalam blogroll saya.

http://gali-duit.blogspot.com/